Další práce u novoměstského a žďárského nádraží

1.3.2011

Jak jsem se v minulé reportáži zmínil o nastavení panelu za nádražím v Novém Městě, tak jenom doplním, že tímto odnímatelným nastavením na kterém bude rampa a silnice se chceme dostat budovou dále od okraje svahu, který pokračuje do údolí pod viadukt Dolní Loučky. Nastavení provádíme v celé délce osmi metrů a prodlužujeme tím panel o 15 centimetrů. Tím se nám také Hotel Ski oddálí od tratě a bude tak modelově věrnější ztvárnění krajiny. Nastavení bude provedeno tím způsobem, že se menší jekl bude strkat do většího, ukotveného na stávajícím panelu. V případě stěhování se konstrukce vysune. Stejně tomu bude i se Ski hotelem, který bude jako většina velkých staveb odnímatelná.

Krajinář Jirka pokračuje v klížení krajiny, tvorbě skalisek u Rozštípené skály v Hamrech a již tvoří krajinné prvky na čtvrtém panelu. Také máme položený perón zastávky Hamry a již se chýlí ke konci úprava budovy, kterou jsem přesypal moukou, vyměnil podezdívku a napatinoval. Syn mi celou budovu obehnal okapy a svody, řádně přilepil okna a předělal hodiny. Nyní zbývá jenom upravit interier, a zabudovat osvětlení. Foto hotové stanice představím v další prezentaci. Nejzajímavější na této reportáži asi bude kotvení desek pro Žďár, pokládka korku, rozměřování vedení kolejí ve stanici a ukázka ze začínající pokládky Brodského zhlaví.

Dále se musím také zmínit o návštěvě našeho dvorního dodavatele digitálních komponentů Libora Schmidta, který celou sobotu s námi probíral zapojení, řezání kolejí, umístění obvodů a dalších drobností pro řízení potřebných. Musím říci, že uřídit takové kolejiště již není žádná sranda. Celkový počet počítačů se nám rozrostl na pět, ale to je z důvodu našich nároků na možnost budoucího řízení a ovládání kolejiště. Také jsme od něj obdrželi očekávané komponenty, které našli okamžitě své místo v rámech kolejiště a my tak můžeme pokračovat v zapojování jednotlivých úseků.

Příště již uvidíte částěčně položené kolejivo ve Žďáře a další fota z probíhající stavby kolem Nového Města.

Projekt podpořili: