Začínáme ...

2.10.2010

Od měsíce dubna, kdy jsme měli jistotu, že budeme mít zajištěn pronájem prostor, jsme vymýšleli, jak vlastně bude kolejiště vypadat. Každý člen dostal plánek místnosti a mohl navrhnout a poté i obhájit svoji verzi projektu. Jasná byla pouze stanice Žďár nad Sázavou, která bude umístěná na nejdelším panelu uprostřed, ostatní si již mohl každý domalovat podle své fantazie. I když je místnost opravdu veliká, museli jsme nakonec stejně jako každý modelář řešit kompromisy s umístěním stanic i objektů budov. Po debatách u piva, kdy někteří prosazovali stanici s velkým depem jsme se nakonec rozhodli, že partnerskými městy Žďáru budou Nedvědice s hradem Pernštejnem a Nové Město na Moravě s hotelem Ski. Abychom těch památek neměli málo, tak chceme vpravo od Žďárské stanice postavit i Zelenou Horu. Potom již začal náš projektant Víťa Moučka kreslit jednotlivé plány, rozměry rámů a jejich dělení. K dnešnímu dni (1.10.) máme již prvních šest panelů na místě, provádíme jejich výdřevu a chystáme se k pokládce kolejí, pod které budeme dávat korek tloušťky 3mm ve skrytých částech a 6mm na viditelných částech kolejiště.

Kolejivo jsme zvolili Peco, Code 75, tedy to profilově nejmenší. Způsob ovládání zatím usilovně řešíme a pro naše potřeby se přikláníme k systému podobnému jako na skutečné železnici a pro modeláře známé pod názvem model JOP. Tento systém ovládání je jedním z dražších a tak hledání sponzorů a grantů bude namístě.

Uvidíme, jak to časem vyřešíme, ale již nyní převládá názor dávat do skrytých částí relátka na výhybky, jsou to přeci jen nejspolehlivější přestavníky za málo peněz a s množstvím kontaktů potřebných pro řízení kolejiště. A co se týče samotného programu, to se určitě dozvíte během následujících měsíců, pro co se nakonec rozhodneme.

Projekt podpořili: